vrijdag 14 augustus 2015

Weer even een update

Afgelopen week is op zich redelijk verlopen.

Maandag gewerkt en eind van de middag mijn weegmoment gehad.
Dinsdag was ik vrij. Mijn dochter is net terug van een aantal weken Milaan (modellenwerk), dus veel bij te kletsen. We zijn de dag goed begonnen met een wandeling van ruim 8 km, hondje mee.



's Avonds stond er nog een stadswandeling in Alkmaar op het programma, met de wandelgroep. We waren met 13 dames en we hadden een hele leuke vrouwelijke gids. Het leek wel een schoolreisje, zo uitgelaten waren we.
Je gaat tijdens zo'n wandeling echt anders naar een stad kijken. Wat een verhalen bij sommige panden. Echt leuk om te weten. De wandeling duurde ongeveer 4 km en daar hebben we ruim 2 uur over gedaan. Er is zoveel te vertellen. Daarna hebben wel lekker met z'n allen op het terras gezeten op het Waagplein. Dit gaat we vast nog eens doen, want er zijn maar liefst 15 verschillende routes die ze doen.




Woensdagochtend is onze vaste wandelochtend. Dit keer lekker buitenom naar Oterleek. Bij de molen lekker een bakkie gedaan en voor mijn man en dochter spelt- en zuurdesembrood meegenomen. Bij deze molen werken allemaal mensen met een verstandelijke beperking. Het is heel leuk om te zien hoe hard ze hun best doen met het opnemen van bestellingen, bestellingen uitserveren, afrekenen. En ze verkopen heel lekker brood, koeken en allerlei soorten meel. Echt een bezoekje waard.
Het was een leuke wandeling van 10 km.




's Middags ben ik weer naar Alkmaar gegaan om mijn nichtje met haar kids op te halen. Zij hebben lekker gewinkeld en daarna bij ons gegeten. Mijn auto ver uit het centrum geparkeerd en zo weer heel wat stappen gemaakt. Aan het einde van de avond was ik best wel trots op mijn aantal stappen. Ik had er zelfs meer dan mijn man, haha!



Ook heb ik na lang nadenken weer besloten om toch weer te gaan sporten. Ik vind het vreselijk, maar ik hoop toch dat ik door het Cambrigde Weight Plan en sporten sneller af ga vallen.

Donderdagochtend om 7 uur in de sportschool, samen met mijn man (voor de morele steun).
Ik spoor niet, dacht ik nog. Wat doe ik hier??? Hellupppp!!!?




We hebben ongeveer 3 kwartier krachttraining gedaan, voornamelijk armen en rug. En het voelde eigenlijk best goed.
's Avonds weer naar Alkmaar geweest, waar ik had afgesproken met een vriendin om bij te kletsen en wat te eten. Ik heb een kleine salade gegeten met zalm, forel en garnalen. Heerlijk!
Daarna weer naar huis en ik zat nog lang niet aan mijn 10.000 stappen. Dus hup, in de benen en een nog een stuk gelopen, om mijn stappen te halen.
Toen ik naar bed ging vertelde mijn dochter nog dat ik niet moest vergeten dat we vrijdagochtend een date hadden; om weer te gaan wandelen. Oeps, dat was ik eigenlijk wel vergeten.

Het regende nog steeds pijpenstelen toen ik vanmorgen wakker werd. Na een hele nacht plensbuien en onweer was het nog steeds niet droog. Wandelen ging niet lukken. Normaal was ik dan blijven liggen, maar ik ben opgestaan, heb mijn sporttas gepakt en ben naar de sportschool gegaan. Ik heb weer 3 kwartier getraind. Nu rug- en buikspieren.
Ik merk wel dat ik het lastiger vind om alleen te gaan. Ik weet nog niet goed hoe alle apparaten werken en voel me dan echt een stuntelaar. En met gewichten in de weer in de krachthoek vind ik ook best spannend met al die mannen. Heb het gevoel dat ze me de hele tijd staan aan te kijken. Dat had ik bij de vorige sportschool ook en dat weerhield me er toch vaak van om bepaalde oefeningen te doen. Dus ik hoop dat dat gevoel snel verdwijnt.

Al met al een goede week en ook nog 1,9 kilo afgevallen.

Morgen tot en met maandag gaan we naar Almen, lekker een weekend er op uit. We nemen onze fietsen en wandelschoenen mee en zullen daar lekker de omgeving gaan verkennen en we hopen ook nog wat caches te kunnen loggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten