zaterdag 1 augustus 2015

En nu is het klaar!

De afgelopen jaren ben ik een flink aantal kilo's aangekomen en deze zitten me behoorlijk in de weg. Vorig jaar heb ik gezegd dat 2015 mijn jaar van verandering zou worden. 
Ik ben al halverwege het jaar en er was nog niet veel van terecht gekomen. Daarom ben ik op 10 juli gestart met het Cambrigde Weight Plan

Waarom Cambridge? Cambrigde is duidelijk: dit betekent dat ik 3x per dag een Cambrigde product neem in de vorm van shakes, soepen of pap. Ik hou het bij shakes, want de soepen en de pap vind ik niet lekker. En na 2 weken is 1 shake vervangen door een reep. Lekker weer iets om op te kauwen. 
Het doel is om 30 kilo af te vallen en daarna mijn gewicht stabiel te houden met koolhydraatbeperkt eten.
Wat ik ook belangrijk en prettig vind van het Cambridge Weight Plan is dat je begeleid wordt door een consulente, die zelf ervaringsdeskundige is. Elke week ga ik naar Miranda Tesselaar toe om te wegen, een praatje te maken en mijn nieuwe bestelling op te halen.

Bij de start met Cambrigde op 10 juli woog ik 96,5 kilo. Er was toen al 2 kilo af. Ik hanteer daarom het startgewicht van 98,6 en een BMI van 32,6. Veel te hoog dus en echt tijd er wat aan te doen.



Inmiddels is het 1 augustus en zit ik in mijn vierde week. Ik ben 7,9 kilo kwijt en mijn BMI is 29,9. Dat bekent dat ik uit de rode cijfers ben en in de oranje cijfers zit, oftewel van obesitas naar overgewicht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten